استاندار کرمان:

تفکیک زمین برای خانوار‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر هر چه سریع‌تر انجام شود/  ثبت نام ۳۵۳۳ متقاضی دریافت زمین ۳ فرزندی به بالا در کرمان

فداکار گفت: تفکیک زمین برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر در متراژ ۲۰۰ متر و بالاتر باید انجام شود و فرایند واگذاری آن هر چه زودتر انجام شود.

دومین جلسه ستاد جمعیت استان بعدازظهر شنبه ۲۷ خرداد با حضور استاندار کرمان و اعضای این ستاد برگزار شد.  

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه در خصوص واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر گفت: تفکیک زمین در متراژ ۲۰۰ متر و بیشتر باید انجام شود تا افراد متقاضی برحسب شرایط خود زمین را انتخاب و فرایند واگذاری زمین هرچه زودتر انجام گیرد.  

او افزود:  نماینده شورای بانک‌ها نیز در جلسات ستاد حضور داشته باشند و میزان پرداخت وام‌ها اعلام شود.

فداکار ارائه محتوای لازم در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری در اختیار شهرداری و صدا و سیما را برای تبلیغات مفید و موثر مورد اشاره قرار داد.  

او با بیان اینکه از ظرفیت مولدسازی برای جابه جایی خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی و مرکز ناباروری می‌توان استفاده کرد، افزود: به دلیل بالا بودن طول تحصیل دانشجو‌های پزشکی، وجود خوابگاه متاهلین ضرورت دارد.  

استاندار کرمان در مورد نبود وجود پزشک متخصص در بیمارستان کوهبنان نیز تصریح کرد: برای حل این مشکل باید از ظرفیت نیروی بومی برای استقرار پزشک متخصص استفاده کرد و انگیزه بخشی لازم در این زمینه انجام شود.  

او  از کمک برای راه اندازی کلینیک نیک نفس در بیمارستان باهنر برای کمک به تسهیل روند زایمان در کرمان خبر داد و تصریح کرد: ثبت احوال، آمار متولدین و نرخ رشد را هر ۳ ماه یکبار ارائه دهد. 


مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با اشاره اینکه اقدامات خوبی در خصوص ستاد جمعیت انجام شده است، گفت: رصد آمایش جمعیت، افزایش شناسایی زوج‌های نابارور، استقرار متخصصین طب سنتی در مرکز ناباروری، آموزش‌های هنگام ازدواج زوجین از جمله برنامه‌های انجام شده برای  ازدیاد نسل است.  


او توجه به سبد‌های حمایتی، حمایت از مادران باردار و فرزندان زیر ۲ سال، شناسایی، پیشگیری و مهار سقط جنین، کاهش میزان سزارین را از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص افزایش جمعیت عنوان کرد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به محدود بودن نیروی متخصص در استان، افزود: حضور نیرو در شهرستان کوهبنان نیز به مشکل برخورده است و برای حل این امر باید چاره اندیشی کرد.  

 ثبت نام ۳۵۳۳ متقاضی دریافت زمین ۳ فرزندی به بالا در استان کرمان

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه با اشاره به واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا، گفت: در کرمان حداقل اراضی ما ۲۰۰ متر است که قیمت تمام شده برای ۲۰۰ متر اعمال می‌شود و در صورت افزایش متراژ، مابه‌التفاوت آن بر اساس قسمت کارشناسی باید پرداخت شود.  

او افزود: تعداد ۳ هزار و ۵۳۳ نفر متقاضی دریافت زمین ۳ فرزندی به بالا در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۳ هزار و ۴۱۰ متقاضی تشکیل پرونده بوده‌اند؛ اما هیج یک از این افراد روند واگذاری زمین را به صورت کامل طی نکرده‌اند.

حافظی بیان کرد: در استان کرمان ۳ خانواده دارای ۴ قلودر شهرستان‌های کرمان، زرند و فاریاب داریم که زمین آن‌ها آماده است و طی مراسمی اهدا خواهد شد.

مجید توکلی، فرماندار کوهبنان نیز در این جلسه به نبود متخصص زنان و زایمان در بیمارستان کوهبنان که از شروط اولیه و مهم در فرزند آوری است اشاره کرد و گفت: پیگیری‌ها تا کنون بازدهی نداشته است. 

او پیشنهاد داد: بودجه ویژه برای جذب پزشک متخصص به کوهبنان اختصاص داده شود  و پیشنهاد می شود به ازای هر روز اقامت پزشکان در کوهبنان، مبلغ ۴ میلیون تومان در هر شبانه روز در نظر گرفته شود.

 فرماندار کوهبنان از کمبود تخصص‌های بیهوشی و جراحی هم سخن گفت که استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی قول پیگیری دادند.

 احمدی نژاد، ریاست دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان در پاسخ به درخواست فرماندار‌ کوهبنان گفت: امسال ورودی آزمون تخصصی در برخی رشته ها نداشتیم و با الزام کردن پزشکان هم موفق به تامین پزشک متخصص زنان بیمارستان کوهبنان نشدیم؛  ولی قول می دهیم که مبلغ مورد نظر را به بیمارستان برای این امر اختصاص دهیم.

نعمت الهی، مدیرکل بازرسی استانداری کرمان از پیگیری اختصاصی موضوع بیمارستان کوهبنان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار